شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش


افرادی که علاقمند به شغل معلمی و استخدام در آموزش و پرورش هستند می توانند در صورت دارا بودت شرایط لازم، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را انجام دهند و پس از قبولی به شغل معلمی ورود کنند. شرایط لازم برای نام نویسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دو دسته عمومی و اختصاصی طبقه بندی می شود وداوطلبان باید واجد هر دو شرایط لازم باشند تا بتوانند اقدام به نام نویسی کنند. در مقاله حاضر تمامی شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را شرح داده ایم. امیدواریم که تا پایان ما را همراهی کنید.

داوطلبانی که دارای شرایط لازم باشند می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند می توانند پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمامی شرایط لازم مندرج در دفترچه را مطالعه نمایند. افراد می توانند در عنوان های دبیری و هنرآموزی، آموزگاری، مربی پرورشی و مربی امور آموزش معلولین به استخدام وزارت آموزش و پرورش در بیایند. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین اسلام یا یک از ادیان ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای داوطلبان آقا
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه کیفری
  • دارا بودن سلامت جسمانی و روانی کامل برای شغل مورد نظر
  • داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر ۴۰ سال تمام (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اشتغال بهسازمان ها و دستگاه های اجرایی به صورت رسمی یا پیمانی در زمان استخدام
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی
  • ممنوعیت ثبت نام بازنشستگان و نیروهای بازخریددستگاه های اجرایی

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

  • گذراندن دوره مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان الزامی است.
  •  فارغ التحصیلان دانشگاه های تربیت معلم، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • پذیرش داوطلبان بر اساس بوم خدمت خواهد بود و به صورت استانی صورت می پذیرد.
  • شهرستان هایی که دارای چند منطقه آموزش و پرورش باشند، منطقه آموزش و پرورش فرد قبول شده توسط سازمان آموزش و پرورش در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.
  • داوطلبان پس از قبولی نهایی و پیش از شروع کار مجاز به تغییر محل خدمت و تغییر سمت نمی باشند. پس از اشتغال به کار بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان این امر امکان پذیر خواهد بود.

امتیازات و سهمیه های ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مانند آزمون های دیگر، سهمیه ها و امتیازاتی برای داوطلبان در نظر گرفته می شود که با تاثیر آن ها می توانند رتبه خود را افزایش دهند. از جمله این سهمیه ها می توانیم به سهمیه ایثارگران، معلولین و بومی شهرستانی و… اشاره کنیم. تاثیر هر کدام از آن ها بر قبولی داوطلبان متفاوت از یکدیگر می باشد. در ادامه این مطلب، سهمیه ها و امتیازات موثر در ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را کامل تر توضیح می دهیم.

سهمیه جانبازان و ایثارگران

این نوع سهمیه به دو صورت ۵ درصد و ۲۵ درصد برای داوطلبان تاثیرگذار می باشد. افرادی که می توانند از سهمیه ۲۵ درصد استفاده کنند، شامل (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر) می شود. افرادی که می توانند از سهمیه ۵ درصد استفاده نمایند، شامل (رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزندگان آزادگان کمتر از یک سال اسارت، فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه) می شود. طبق توضیحات دفترچه، مشمولینی که قصد استفاده ار سهمیه ۵ یا ۲۵ درصدی خود را دارند، باید حداقل ۸۰ درصد حد نصاب علمی آخرین فرد پذیرش شده در سهمیه آزاد را به دست آورند.

سهمیه معلولین

داوطلبانی که دارای معلولیت می باشند و قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند، باید برای استفاده از سهمیه ۳ درصدی معلولین، معرفی نامه یا گواهی معلولیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت کنند تا بتوانند از این سهمیه استفاده نمایند. این افراد با معلولان دیگر به رقابت می پردازند و پس از قبولی به تعداد دو برابر ظرفیت برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت می شوند.

امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

امتیاز دیگری که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موثر می باشد، امتیاز متاهلین (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) است. در این نوع از سهمیه، به ازای داشتن همسر و هر فرزند ۲ درصد به امتیاز آزمون کتبی اضافه می شود. نهایتا افراد می توانند تا ۱۰ درصد از این امتیاز استفاده نمایند.

امتیاز بومی شهرستانی

یکی دیگر از امتیازاتی که داوطلبان می توانند برای شرکت در استخدامی آموزش و پرورش از آن استفاده کنند، امتیاز بومی شهرستانی م باشد. این سهمیه برای تمامی شهرستان ها به غیر از استان تهران و مراکز استان ها اعمال می شود. در صورتی که داوطلبان بومی شهرستانی بتوانند در آزمون کتبی شامل (۴۰ درصد دروس عمومی و ۶۰ درصد برای دروس اختصاصی و تخصصی) کسب نمایند، نمره آن ها با ضریب ۱/۴ محاسبه می شود.

امتیاز حافظان قرآن

امتیاز حافظان قرآن نیز علاوه بر سهمیه های ایثارگری و معلولین، برای داوطلبان در نظر گرفته می شود. بر اساس مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز کسب شده آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات ۱ تا ۳ اضافه می شود. داوطلبانی که دارای شرایط لازم باشند می تواننذ از این نوع سهمیه برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش استفاده نمایند.

تمامی شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برای شما عزیزان شرح داده ایم. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی در خصوص زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرایط، چگونگی مطالعه دروس و… می توانید ازطریق رزرو مشاوره تلفنی از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید. تیم محصل با همکاری مشاوران مجرب و کارآزموده می تواند شما عزیزان را تا رسیدن به قبولی و اهداف بزرگتان یاری دهد. همچنین می توانید با مراجعه به سامانه مشاوره تحصیلی محصل با رزرو برنامه ریزی درسی از تیم ما یک مشاور اختصاصی از بهترین مشاور استخدامی داشته باشید.

 

سوالات متدوال

۱- آیا شرط معدل از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد؟

خیر، ثبت نام و شرکت در این آزمون دارای شرط معدل نمی باشد.

۲- شرایط عمومی و اختصاصی برای استخدامی در آموزش و پرورش شامل چه چیزهایی می شود؟

در مقاله فوق تمامی شرایط لازم جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش درج شده است.

۳- چگونه می توانم از آخرین اخبار تحصیلی مربوط به ثبت نامی ها مطلع شوم؟

با عضویت در شبکه های اجتماعی تیم مشاوره تحصیلی محصل از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید.

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)

۶ دیدگاه ها

    • باسلام و درود.
      در سال گذشته بسیاری از داوطلبان موسسه محصل بدون داشتن سهمیه یا امتیاز خاصی، توانستند در این آزمون به موفقیت و قبولی دست یابند و پیشنهاد می کنیم خود را درگیر حواشی نکنید.

    • باسلام و درود.
      به طور معمول حداقل مدرک مورد نیاز برای ثبت نام، کارشناسی می باشد و شما بایستی منتظر انتشار دفترچه نام نویسی بمانید زیرا در دفترچه ثبت نام لیست رشته ها و مقاطع تحصیلی اعلام می شود.

  • سلام. آزمون استخدامی سال جدید کی برگزار میشه؟ آیا شرط سنی همون حداکثر ۴۰ سال هستش؟ و اینکه من دو تا فرزند دارم این موضوع به حداکثر سن مجاز اضافه میکنه؟

    • باسلام.
      در حال حاضر تاریخ دقیق برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش پرورش اعلام نشده است و پس از اعلام ثبت نام اینترنتی، تمام شرایط مشخص خواهد شد. درخصوص سوال آخر نیز، بله باتوجه به شرایط سال های قبل، به سن شما افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =