برنامه ریزی کنکور دکتری ۱۴۰۳

برنامه ریزی کنکور دکتری

برنامه ریزی کنکور دکتری


دکترای تخصصی (Ph.D) آخرین مقطع از تحصیلات تکمیلی است که به آزمون ورودی نیاز دارد و افرادی که واجد شرایط لازم باشند، می توانند ثبت نام کنکور دکترا را انجام دهند و خود را برای قبولی آماده کنند. با وجود رقابت سنگینی که در این آزمون وجود دارد، قبولی را برای افراد مشکل می کند. از این رو آشنایی با اصول و نحوه برنامه ریزی کنکور دکترای تخصصی بسیار در به دست آوردن نتیجه قبولی تاثیر گذار است. پیشنهاد می کنیم که مقاله حاضر را مطالعه کنید و با اصول و اهمیت برنامه ریزی آزمون دکتری آشنا شوید.

یک برنامه ریزی اصولی و منسجم می تواند عامل مهمی در موفقیت افراد برای آزمون دکتری باشد.

برنامه ریزی کنکور دکتری ۱۴۰۳

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور دکتری باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. اما باید بدانید که قبولی در کنکور دکتری، نیاز به تلاش بسیار و برنامه ریزی درسی درست دارد. به طور کلی بایستی برای قبولی در این آزمون چالش برانگیز دارای پشتکار و اراده، منابع درسی مناسب، برنامه ریزی درسی اصولی و… باشید. در واقع توجه به همین نکات است که فرد را در بین رقبا متمایز می کند.

آزمون دکترای تخصصی یکی از سخت ترین آزمون هایی می باشد که در کشور برگزار می گردد و افراد باید با تلاش و مطالعه دقیق دروس در جلسه کنکور دکترا شرکت کنند. برنامه ریزی درسی در واقع به فرد هدف و انگیزه می دهد. بدون داشتن برنامه، هیچ کاری اصولی و دقیق پیش نمی رود. از این رو پیشنهاد می شود که برای قبولی در این آزمون و داشتن آینده ای بهتر، از برنامه ریزی درسی و مشاوران با تجربه پیروی کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید.


اهمیت برنامه ریزی کنکور دکتری ۱۴۰۳

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برنامه ریزی دارای چه مزایایی است و چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به سوالات باید بگوییم که برنامه ریزی باعث تقویت اراده و انگیزه فرد می شود. ان که مسیر معینی را برای خود طرح کنید و طبق آن جلو بروید، می تواند شما را چندین گام به اهدافتان نزدیک تر کند. برنامه ریزی برای کنکور دکتری نیز دارای مزایا و اهمیت بسیاری است که در موارد زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • برنامه ریزی باعث آرامش و تقویت انگیزه می شود.
  • برنامه ریزی از پشیمانی در آینده جلوگیری می کند.
  • برنامه ریزی باعث افزایش کیفیت مطالعه می شود.
  • با برنامه ریزی می توانید زمان را مدیریت کنید.
  • برنامه ریز باعث پیشرفت فرد می شود.
  • و…

چگونه برای کنکور دکتری برنامه ریزی کنیم؟

نحوه و چگونگی برنامه ریزی درسی برای کنکور دکترا نیز اصول و قواعدی دارد. در واقع یکی از سوالاتی که برای متقاضیان آزمون دکتری به وجود می آید، این است که چطور باید برای کنکور دکتری برنامه ریزی کنم تا بتوانم با هوشمندانه ترین روش ممکن، بهترین نتیجه را بگیرم؟  همانطور که می دانید داوطلبان بایستی دروس عمومی و تخصصی خود را با دقت بالا مطالعه کنند و در جلسه آزمون شرکت نمایند. شیوه مطالعه افراد، منابع درسی مناسب، مدت زمان در اختیار برای مطالعه دروس و … در نحوه برنامه ریزی بسیار تاثیرگذار است.

به طور کلی افراد باید متناسب با شرایط خود از جمله (هدف مورد نظر، زمان باقی مانده، رشته ی تحصیلی و…) برنامه ای جامع و کامل داشته باشند تا بتواننذ به نتیجه دلخواه خود دست یابند. موسسه مشاوره تحصیلی محصل می تواند با مشاورانی کارآزموده و مجرب، برنامه ریزی درسی شما را به بهترین نحو به انجام برساند. در واقع همراهی و حمایت یک مشاور و پشتیبان با تجربه تاثیر بسزایی در نتیجه قبولی شما خواهد گذاشت.


نحوه صحیح مطالعه برای کنکور دکتری ۱۴۰۳

نحوه مطالعه خود نیز عامل مهمی در قبولی افراد برای آزمون دکترا می باشد. شاید شما هم با بسیای از افرادی که پس از چندین بار تلاش و شرکت در کنکور، روبرو شده باشید که نتوانسته اند به نتیجه دلخواهی بسرند. این سوال این احتمالا در ذهن شما به وجود آمده است که چگونه پس از این همه تلاش و درس خواندن، نتوانسته است به قبولی برسد؟ در پاسخ باید بگوییم که در واقع، مطالعه زیاد و مکرر منابع درسی ملاکی برای قبولی نیست. در حقیقت این کیفیت و نحوه مطالعه دروس است که باعث تمایز فرد در بین رقبا و موفقیت در اژمون می شود. در ادامه نحوه صحیح مطالعه برای کنکور دکتری را درج کرده ایم.

  • پیش خوانی: در ابتدا برای شروع مطالعه بهتر است که روخوانی سریعی از مطالب داشته باشید تا با هدف و موضوع کلی درس آشنایی پیدا کنید.
  • مطالعه دقیق و مفهومی: پس از پیش خوانی، نوبت به مطالعه دقیق و مفهومی می رسد. افراد باید با دقت و تمرکز بالا تمام مطالب را بخوانند و زیر نکات مهم خط بکشند. حتی می توانند از روش هایی مثل نکته برداری و خلاصه نویسی برای تثبیت مطالب در ذهن استفاده کنند.
  • خلاصه نویسی: خلاصه نویسی از مباحث درسی می تواند باعث تثبیت مطالب در ذهن و افزایش کیفیت مطالعه شود. بیشترافراد همزمان با مطالعه منابع درسی، خلاصه برداری می کنند. در واقع باعث می شود که در زمان مرور هم تمام مباحث را به صورت خلاصه مطالعه کرد.
  • حل نمونه سوال و تست: بهترین شیوه برای مطالعه کنکوری و مهارت تست زنی، این است که همزمان با خواندن مطالب، تتس و نمونه سوال نیز کار شود و به مرور تعداد تست ها افزایش یابد. از این طریق فرد می تواند به راحتی مهارت تست زنی خود را بالا ببرد.
  • مرور مباحث مطالعه شده: مرور دارای اهمیت بسیاری می باشد. بهتر سات که داوطلب در برنامه ریزی خود از مرورهای چند گانه پیروی کند و به این طریق به راحتی تمام مطالب را در ذهن خود جای دهد.
  • جمع بندی: پس از مطالعه تمام دروس و نزدیک شدن به روز برگزاری آزمون، نوبت به جمع بندی می رسد. فرد باید تمام دروس و مباحث خوانده شده را مرور و جمع بندی کند.

برنامه ریزی کنکور دکتری همانطور که در مقاله فوق توضیح دادیم، اهمیت بسیاری دارد. در نهایت اگر که قصد قبولی دارید و می خواهید در این آزمون موفق شوید، بهتر است که از همین الان شروع کنید و زمان را از دست ندهید. موسسه مشاوره تحصیلی محصل می تواند شما را از روز ثبت نام تا قبولی در کنکور دکترا پشتیبانی کند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سامانه محصل و رزرو مشاوره تلفنی، از کارشناسان ما تمامی سوالات خود را بپرسید. همچنین تیم ما برنامه ریزی کنکور سراسری تا دکتری را به بهترین نحو به انجام می رساند. بهتر است که این فرصت را از دست ندهید و همین حالا از تیم ما یک پشتیبان اختصاصی دریافت کنید.

 

سوالات متداول

۱- چگونه می توانم برای کنکور دکترا برنامه ریزی کنم؟

اصول و نحوه برنامه ریزی آزمون دکترای تخصصی در مقاله حاضر توضیح داده شده است.

۲- برنامه ریزی آزمون دکتری چه تاثیری در موفقیت و قبولی افراد دارد؟

برنامه ریزی درسی باعث افزایش انگیزه و کیفیت مطالعه، مدیریت زمان، کاهش استرس و… می شود.

۳- چگونه می توانم با مشاوران محصل برنامه ریزی درسی رزرو کنم؟

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت محصل و رزرو برنامه ریزی درسی از تم ما یک مشاور دریافت کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

۱۰ دیدگاه ها

  • سلام و درود خدمت شما خسته نباشید. بنده در کنکور دکتری شرکت کردم ولی متاسفانه به هیچ دانشگاهی برای مصاحبه دعوت نشدم. خواستم که خودم رو برای آزمون سال بعد اماده کنم و میخوام که دیگه این اتفاق پیش نیاد و بتونم حتما وارد مقطع دکتری بشم. رشتم حقوق هست و میخواستم بدونم باید چکار کنم و چطور برنامه ریزی کنم که با وجود مشغله های کاری بتونم خودم رو اماده کنم؟ سپاس از پاسخگویی شما

    • باسلام و احترام.
      ۱- برای شرکت در آزمون دکتری بایستی منابع متناسب با سطح تحصیلی خود تهیه کنید.
      ۲- مشاور و پشتیبان خوب و باتجربه داشته باشید.
      ۳- در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.
      ۴- برنامه ریزی متناسب با شرایط خود داشته باشید و از برنامه های عمومی و جامع استفاده نکنید.
      ۵- استمرار در مطالعه دروس داشته باشید.
      ۶- و…

      (ضمنا تمام خدمات فوق را می توانید از موسسه محصل دریافت کنید)

  • سلام من برای ارشد پایان نامه نداشتم یعنی درس برداشتم امیدی هست دکتری قبول شم خیلی دوست دارم دکتری بخونم. میشه راهنماییم کنید

    • باسلام و درود.
      به طور معمول داوطلبانی که در کارشناسی ارشد آموزش محور فارغ التحصیل شده اند، تجربه سخت تری در ورود به دکتری خواهند داشت اما شما می توانید با جمع آوری رزومه علمی و پژوهشی مناسب، در روند قبولی آزمون دکتری سهولت ایجاد کنید.

  • سلام. روزی بطورمتوسط چند تا درس بایدخوند. اگه بطورمثال۸تا کتاب داشتی ب چه فاصله ای و روزی چند تا از درسها رو باید خوند؟

    • باسلام و درود.
      این موضوع مربوط به زمانی که در طول روز صرف مطالعه دروس می کنید، دارد و معمولا مطالعه ۳ الی ۴ کتاب (به شرط داشتن زمان) را پیشنهاد می کنیم.

  • سلام وقتتون بخیر من کارمند هستم و امروزه کارمندی مشکلات خودش از جمله درگیری ذهنی را دارد از طرف دیگر دوست دارم در ازمون دکتری دولتی موفق بشوم پشتکارم خوب هست اما وقت کم دارم و تازه بعضی روزها خسته و اعصاب خراب می شوم خیلی دوست دارم ادامه تحصیل بدهم و دکتری رو بگیرم.چکار باید انجام بدم که بتونم موفق بشم؟

    • باسلام و درود.
      پیشنهاد می کنیم به صورت منظم و پیوسته مطالعه داشته باشید و از برنامه ریزی درسی و مشاور و پشتیبان راهنمایی بگیرید تا در این بین از لحاظ انگیزشی، کمک های لازم را ارائه بدهند و ضمنا پیوسته درس خواندن حتی با زمان کوتاه در طول روز، می تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

  • با سلام و عرض خسته نباشید. من کارشناسی ارشد پرستاری هستم و مدرس هر روز تا ۳ بعد از ظهر کلاس دارم.بعدش هم خونه داری و بچه داری. اما دارم برنامه ریزی میکنم واسه کنکور دکتری. میشه لطفا به من تو برنامه ریزی و اولویت ها کمک کنید

    • باسلام.
      پیشنهاد می کنیم از پشتیبان های آزمون دکتری راهنمایی دریافت کنید زیرا استمرار در درس خواندن برای شرایط شما بسیار ضروری می باشد و لازم است نفر دومی که آگاهی و علم لازم را دارد، تمام مسائل را پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =