ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور دکتری

ثبت نام کنکور دکتری


روند برگزاری آزمون های علمی ایران بدین صورت می باشد که در ابتدا کنکور سراسری برگزار می شود. سپس نوبت به کنکور کارشناسی ارشد می رسد و پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز بایستی ثبت نام کنکور دکتری را انجام دهید. ثبت نام آزمون دکتری یک مرتبه در سال انجام می شود و داوطلبینی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، بایستی نام نویسی خود را انجام دهند. پس از تکمیل ثبت نام اینترنتی و دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده نیز حق شرکت در کنکور را خواهید داشت.

ثبت نام کنکور دکترای تخصصی یک بار در سال و برای ورود به تمام دانشگاه های سراسری و آزاد انجام می شود.

زمان ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکترای تخصصی آزمونی دو مرحله ای می باشد که داوطلبان آن بایستی در ابتدا در امتحان اولیه شرکت کنند و سپس در مصاحبه شفاهی حضور به عمل آورند. شرکت در مصاحبه دکتری منوط به کسب رتبه قبولی در آزمون کتبی می باشد. داوطلبان برای اینکه بتوانند در جلسه کنکور دکتری حضور به عمل آورند، بایستی در زمان ثبت نام کنکور دکتری نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

معمولا زمان ثبت نام توسط سایت سازمان سنجش اعلام می شود و در مهلت تعیین شده بایستی به سامانه sanjesh.org مراجعه داشته باشید و نسبت به نام نویسی اقدام کنید. برای شرکت کنندگان کنکور، مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون قبل از هر نوع اقدامی، ضرورت دارد. با این حال شما عزیزان می توانید سوالات خود درباره ثبت نام دکتری را با کارشناسان محصل مطرح نمایید.

زمان ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳
زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ تمدید مهلت اول: اعلام نشده است.

تمدید مهلت دوم: اعلام نشده است.

دریافت کارت ورود به جلسه زمان برگزاری
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

نحوه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری تخصصی یک مرتبه در سال برگزار می شود و به تبع آن، داوطلبان نیز یک مرتبه امکان ثبت نام در این آزمون را خواهند داشت. برای شرکت در آزمون دکترا در مرحله اول لازم است ثبت نام اینترنتی آزمون را به انجام برسانید. به طور معمول ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در یک مرحله و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

برای نام نویسی آزمون دکتری لازم است در ابتدا از شرایط و مدارک مورد نیاز آزمون مطلع شوید. تمام موارد ضروری برای شرکت در آزمون در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری به اطلاع داوطلبان می رسد. پیشنهاد می کنیم در ابتدا اقدام به مطالعه این دفترچه نموده و سپس نسبت به نام نویسی اقدام کنید. زیرا در صورت بروز هر نوع مشکل، ممکن است قبولی شما باطل شود.


شرایط ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین مواردی که برای شرکت در آزمون های علمی ایران وجود دارد، دارا بودن شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون می باشد. همانطور که در بندهای پیشین اشاره شد، تمام ضرورت های شرکت در آزمون، در دفترچه ثبت نام به اطلاع شرکت کنندگان می رسد. برای سهولت شما عزیزان در اینجا به عنوان شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون دکترا پرداخته ایم.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

  • اعتقاد به دین اسلام
  • نداشتن خصومت و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن توانایی جسمانی رشته تحصیلی منتخب

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

  • تجانس بین رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و یا مجاز به شرکت بودن در رشته انتخابی جدید
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و یا اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • داشتن معدل بالای ۱۴
  • شرکت در آزمون دکتری بدون نیاز به انصراف از دانشگاه قبلی (مختص داوطلبان دوره های روزانه و سایر دوره ها)
  • فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

پس از بررسی شرایط و کسب اطمینان از داشتن شرایط ضروری ثبت نام، لازم است مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی را بررسی نمایید. برای شرکت در تمام آزمون های علمی ایران دارا بودن مدارک ثبت نام، ضرورت دارد. مدارک ثبت نام آزمون دکترای تخصصی در ادامه درج گردیده است. شما عزیزان قبل از اقدام به ثبت نام بایستی مدارک زیر را جمع آوری نمایید.

  • عکس پرسنلی بدون خط خوردگی و با زمینه سفید
  • مندرجات مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • کد پستی و مشخصات محل سکونت
  • شماره تماس ثابت و همراه
  • کد رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
  • کد دانشگاه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

مشاوره ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

دکترای تخصصی عالی ترین مقطع تحصیلی به شمار می آید و شرکت کنندگان این آزمون لازم است خود را برای شرکت در آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه حضوری) آماده کنند زیرا تمام متقاضیان کنکور دکترا بایستی علاوه بر کسب رتبه در کنکور، در مصاحبه شفاهی نیز امتیازات لازم را به دست آورند.

برای آمادگی آزمون در ابتدا بایستی از منابع مناسب کنکور دکتری مطلع شوید و سپس با تهیه منابع و دریافت برنامه ریزی درسی از مشاوران متخصص دکتری، شروع به مطالعه دروس نمایید. برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی و کسب اطلاع از بهترین منابع آزمون می توانید از کارشناسان سایت محصل راهنمایی دریافت کنید.

با جمع آوری مدارک فوق می توانید به سایت ثبت نام مراجعه کنید و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنید. توجه داشته باشید که ثبت نام ازمون دکتری دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است و صرفا یک ثبت نام برای ورود به تمام دوره ها انجام می شود. ضمنا شما می توانید سوالات تحصیلی خود را با کارشناسان محصل از طریق رزرو مشاوره تلفنی مطرح کنید.

 

سوالات متداول

۱- ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد جداگانه است؟

خیر، صرفا یک ثبت نام و آزمون برای ورود به تمام دانشگاه ها انجام می شود.

۲- ثبت نام آزمون دکتری در کدام سایت انجام می شود؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور.

۳- مراحل ثبت نام آزمون دکترای تخصصی به چه صورت است؟

راهنمای ثبت نام کنکور دکترا در مقاله حاضر به نگارش درآمده است.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =