ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


پس از ثبت نام کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و سپس کنکور دکتری جزو ماراتن های پررقابت ایران می باشد که معمولا دارندگان مدرک کارشناسی به ثبت نام در آن مبادرت می ورزند. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارای الزاماتی می باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آن ها بپردازیم. چنانچه متقاضی شرکت در این آزمون علمی می باشید. تا انتهای این مقاله همراهمان بمانید.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور دانشگاه های سراسری (روزانه یا دولتی، نوبت دوم یا شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان)، با دانشگاه آزاد ادغام شده است و داوطلبان برای ورود به تمام دانشگاه ها، صرفا یک مرتبه ثبت نام کنکور را انجام می دهند. برای ثبت نام اینترنتی کنکور لازم است منتظر زمان ثبت نام بمانید تا در مهلت مقرر به سایت Sanjesh.org مراجعه نموده و مراحل لازم را طی کنید.

همچنین برای شرکت در این آزمون بایستی مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد را مطالعه نموده و از محتویات آن آگاه شوید. زیرا آن دسته از داوطلبانی که بدون اطلاع از قوانین مندرج در این دفترچه اقدام به ثبت نام کنند، ممکن است دچار مشکلاتی در ثبت نام اینترنتی و یا حتی ورود به دانشگاه شوند.

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تمدید مهلت اول: اعلام نشده است.

تمدید مهلت دوم: اعلام نشده است.

دریافت کارت ورود به جلسه زمان برگزاری
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ صبح و عصر ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

آزمون کارشناسی ارشد یک مرتبه در سال برگزار می شود و ثبت نام این آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. داوطلبان قبل از آغاز مراحل ثبت نام بایستی مدارک مورد نیاز را فراهم کنند و سپس با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، این دفترچه را دانلود و مطالعه کنند تا در جریان جزئیات ثبت نام قرار بگیرند.

داوطلبان برای اینکه ثبت نام آزمون ارشد را انجام دهند، لازم است در ابتدا از شرایط ثبت نام مطلع شوند و سپس در صورت دارا بودن شرایط، نام نویسی خود را تکمیل کنند. ثبت نام کنکور ارشد در سال های قبل به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است و در سال جاری نیز همین سایت ثبت نام آزمون ارشد همان سایت سنجش می باشد و روال قبل ادامه دارد.


شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

همانطور که می دانید برای شرکت در هر آزمون علمی، داشتن شرایط تعیین شده؛ ضروری می باشد و آزمون کارشناسی ارشد نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولا سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با آغاز زمان ثبت نام، دفترچه ای با عنوان دفترچه ثبت نام کنکور را منتشر می کند و در آن تمام اطلاعات مورد نیاز داوطلبین را ارائه می کند. تیم تحریریه محصل برای سهولت شما عزیزان، تمام شرایط مورد نیاز آزمون را در ادامه درج نموده است.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

  • داشتن تابعیت اسلام
  • عدم عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن هیچ گونه اعتیاد و مشکلات اخلاقی
  • دارا بودن توانایی جسمانی مورد نیاز رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

  • مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
  • داشتن حداقل معدل ۱۲ در مقطع کارشناسی
  • شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بدون نیاز به انصراف (ویژه پذیرفته شدگان دوره روزانه سال قبل و دانشجویان مشغول به تحصیل)
  • دارا بودن مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

اولین مرحله شرکت در آزمون ارشد، مطالعه دفترچه ثبت نام و ورود به سامانه نام نویسی می باشد. پس از ورود به سایت ثبت نام لازم است هزینه مورد نیاز ثبت نام اینترنتی را واریز نمایید و سریال ثبت نام خریداری کنید. تمام مراحل اینترنتی ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد نیازمند این است که مدارک مورد نیاز را دارا باشید. معمولا مدارک لازم برای ثبت نام نیز توسط سامانه و در دفترچه ثبت نام اعلام می شود اما در ادامه می توانید لیست مدارک را مشاهده نمایید.

  • اطلاعات شناسنامه و کارت ملی
  • عکس پرسنلی با رعایت حجاب و بدون خط خوردگی
  • آدرس محل سکونت و کدپستی
  • شماره تماس ثابت و همراه
  • اطلاعات و مشخصات مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • کد نظام وظیفه (مختص داوطلبان مرد)

مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مقطع کارشناسی ارشد به عنوان مقطع تحصیلی میانی به حساب می آید که دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری می توانند در این آزمون شرکت نمایند. برای شرکت نمودن در کنکور در ابتدا بایستی رشته تحصیلی که قصد شرکت در آن را دارید، مشخص نمایید.

پس از تعیین رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد لازم است از منابع درسی و مواد مطالعاتی مورد نیاز شرکت در این آزمون مطلع شده و سپس ثبت نام اینترنتی آزمون خود را با جمع آوری کامل مدارک ثبت نام، به انجام برسانید. شما عزیزان می توانید با کارشناسان محصل همراه شوید و برنامه ریزی درسی و پشتیبانی تحصیلی از مشاوران رتبه برتر محصل دریافت نمایید.

در این مقاله به شرح جزئیاتی درباره ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پرداخته شد و تلاش نمودیم، اطلاعات کلی مورد نیاز برای شرکت در این آزمون را در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه سوالی ذهن شما را به خود مشغول نموده است و با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالاتتان نرسیده اید، می توانید از کارشناسان محصل، مشاوره تلفنی و برنامه ریزی درسی دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

۱- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شده است؟

بله، ثبت نام آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد یک مرتبه انجام می شود و داوطلبان در یک آزمون با یکدیگر رقابت می کنند.

۲- ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد چه زمانی است؟

تاریخ ثبت نام کنکور ارشد در مقاله حاضر درج گردیده است.

۳- سایت ثبت نام آزمون ارشد کدام سامانه است؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org.

۴.۳/۵ - (۷ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 4 =