دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری


دکترای تخصصی بالاترین مقطع از تحصیلات تکمیلی می باشد که علاقمندان برای ورود به دانشگاه ها در مقطع Ph.D باید تلاش بسیاری کنند و بتوانند در آزمون دکتری موفقیت کسب نمایند. قبل از هر گونه اقدامی افراد می بایست دفترچه ثبت نام کنکور دکتری را مطالعه نمایند و پس از آگاهی از تمامی مراحل و ضوابط شرکت در این آزمون، ثبت نام کنکور دکتری را انجام دهند. داوطلبان برای دریافت دفترچه به محض انتشار می توانند به سایت سنجش مراجعه نمایند و دفترچه را دانلود و مطالعه کنند. در مقاله حاضر، دفترچه ثبت نام کنکور دکترای تخصصی بارگذاری شده است.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری توسط سایت سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

کنکور دکتری یکی از مراحل مهم و چالش برانگیز در زندگی افرادی است که تمایل به ادامه تحصیلات خود در مقاطع بالا را دارند. این آزمون هر هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می گردد و داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور دکتری باشند، می توانند نسبت به نام نویسی و شرکت در آزمون دکترا اقدام نمایند. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، لازمه ثبت نام در کنکور دکتری، آگاهی از تمامی مراحل و فرآیند نام نویسی می باشد. چه بسا بسیارند داوطلبانی که به دلیل خطاهای سهوی یا عمدی در حین ثبت نام آزمون دکتری، علی رغم کسب رتبه قبولی مناسب برای ورود به این مقطع، امکان نام نویسی و ثبت نام در دانشگاه را ندارند.

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری اطلاعاتی همچون جدول زمانی ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی، سهمیه ها، رشته های امتحانی، هزینه و مراحل نام نویسی و… را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. با مراجعه به جدول زیر، می توانید دفترچه ثبت نام کنکور دکتری را دانلود و مطالعه کنید. پیشنهاد تیم محصل این است که در صورتی که شرایط مطالعه کامل دفترچه راهنمای ثبت نام را ندارید، از کارشناسان و بهترین مشاوران مقطع دکتری راهنمایی دریافت کنید تا در جریان کلیات امر شرایط و ضوابط آزمون دکترای تخصصی قرار بگیرید.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳
دفترچه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

برای دانلود دفترچه، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

تمام اطلاعاتی که مورد نیاز شما جهت انجام فرآیند نام نویسی آزمون دکتری می باشد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکترا درج شده است. به همین جهت، لینک دانلود دفترچه در مقاله حاضر برای شما عزیزان قرار گرفته است. اگر که در خصوص بندها و توضیحات دفترچه و مراحل ثبت نام سوال و ابهامی دارید، می توانید با مراجعه به سامانه مشاوره تحصیلی محصل و رزرو مشاوره تلفنی از کارشناسان خبره تیم ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

۱- چگونه می توانم دفترچه ثبت نام آزمون دکترای تخصصی را دانلود کنم؟

می توانید با مراجعه به سایت سنجش یا مقاله فوق، دفترچه را دانلود و مطالعه کنید.

۲- آیا دفترچه ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است؟

بله، دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد مشترک می باشند.

۳- چگونه می توانم از اخبار مربوط به ثبت نام کنکور دکترا و زمان انتشار دفترچه مطلع شوم؟

شما عزیزان می توانید با عضویت در شبکه های اجتماعی موسسه محصل از آخرین اخبار تحصیلی و زمان انتشار دفترچه ها اطلاع یابید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

۲ دیدگاه ها

  • سلام وقت بخیر.خواستم بپرسم بنده مدرک کارشناسی ارشد حوزه دارم ودرحال نوشتن پایان نامه هستم،آیا برای بنده امکان پذیرهست درآزمون دکتری شرکت کنم؟

    • باسلام و احترام.
      فضلا و طلاب حوزه های علمیه که براساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شوند، منحصرا می توانند در یکی از مجموعه های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن نیز مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی، ادامه تحصیل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =