مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور


متقضایان زیادی هر ساله برای ورود به دانشگاه ها و افزایش سطح تحصیلات خود برای قبولی در کنکور با یکدیگر به رقابت می پردازند. کنکور سراسری از جمله آزمون های مهمی است که توسط سازمان سجش برگزار می گردد و داوطلبان پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، زبان های خارجه و هنر در آن شرکت می کنند. ثبت نام کنکور مانند آزمون های دیگری همچون ثبت نام کنکور ارشد و… نیازمند شرایط و مدارکی می باشد. داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری می بایست مدارک ثبت نام  کنکور را آماده کنند تا در زمان ثبت نام کنکور به مشکل برنخورند. در مقاله حاضر مدارک لازم برای ثبت نام آزمون سراسری را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

داوطلبان برای تبت نام در کنکور سراسری باید مدارک و مشخصات خود را به سازمان سنجش ارائه دهند.

مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان باید قبل از هر گونه اقدامی جهت ثبت نام کنکور، دفترچه ثبت نام آزمون سراسری را مطالعه نمایند و از شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی اطلاع یابند. مدارک لازم جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام، شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی متقاضیان می باشد. داوطلبان هنگام وارد کردن اطلاعات خود در سایت سازمان سنجش می بایست با دقت بالایی عمل کنند و اطلاعات خود را با صحت کامل وارد سایت کنند. اگر در قسمتی از تکمیل اطلاعات خود دچار اشتباهی شده اید، می توانید در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور نسبت به ویرایش اطلاعات و مدارک خود اقدام نمایید. در ادامه مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور را ارائه داده ایم:

  • اطلاعات شناسنامه و کارت ملی شامل (نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، سریال شناسنامه و…)
  • عکس ۴×۳ و یا ۴×۶ با فرمت jpg و کمتر از ۷۰ کیلوبایت، زمینه سفید و حجاب کامل
  • کد دانش آموزی سال آخر، معدل کل و معدل کتبی دیپلم
  • کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • شماره سریال ثبت نام
  • دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی (دیپلم نظام آموزشی جدید در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش، دیپلم چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک کاردانی، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، مدرک سطح یک حوزوی)
  • مشخصات محل سکونت و کدپستی
  • اطلاعات سهمیه در صورت دارا بودن

داوطلبان می بایست پس از آماده کردن مدارک لازم به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. همانطور که می دانید قبولی در ازمون سراسری یک مسیر سرنوشت ساز برای شرکت کنندگان کنکوری می باشد که از طریق آن رشته و شغل مورد نظر خود را انتخاب می کنند و در آینده وارد بازار کار می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع برنامه ریزی درسی برای کنکور بسیار مهم است و افراد می توانند ازطریق آن خود را به اهداف بزرگشان نزدیک تر کنند. شما عزیزان می توانید از طریق رزرو برنامه ریزی درسی از مشاوران تیم محصل برنامه درسی شخصی سازی شده و اصولی دریافت نمایید. همچنین برای تماس تلفنی با مشاوران ما می توانید از طریق رزرو مشاوره تلفنی اقدام کنید و تمامی سوالات و ابهامات خود را رفع نمایید.

 

سوالات متدوال

۱- برای ثبت نام در کنکور سراسری ارائه چه مدارکی الزامی است؟

در مقاله حاضر تمامی مدارک لازم جهت شرکت در کنکور درج شده است.

۲- چگونه می توانم از امکانات تحصیلی تیم محصل مطلع شوم؟

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت محصل از تمامی امکانات تحصیلی تیم ما مطلع شوید.

۳- عکس پرسنلی داوطلب برای ثبت نام کنکور در سایت سنجش باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

عکس پرسنلی باید دارای ویژگی هایی از جمله ابعاد ۴×۳ و یا ۴×۶، فرمت jpg و کمتر از ۷۰ کیلوبایت، زمینه سفید، وضوح کامل، حجاب کامل و… باشد. 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =