هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کنکور

هزینه ثبت نام کنکور


افردی که علاقمند به ادامه تحصیلات و ورود به دانشگاه های کشور هستند، می بایست از طریق ثبت نام کنکور سراسری و شرکت در این آزمون برای قبولی اقدام نمایند. آزمون سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برای پتج گروه آزمایشی (علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، زبان های خارجه و هنر) برگزار می گردد. افرادی که دارای شرایط ثبت نام کنکور باشند، می توانند در موعد مقرری که سازمان سنجش تعیین می کند، نسبت به این امر مبادرت ورزند. متقاضیان باید در زمان ثبت نام کنکور پس از پرداخت هزینه، فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. در مقاله حاضر، به هزینه ثبت نام کنکور پرداخته ایم. امیدوارم که این مقاله برای آگاهی شما مفید واقع شود.

تکمیل فرآیند ثبت نام در آزمون سراسری، تنها با پرداخت هزینه نام نویسی میسر می باشد.

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان آزمون سراسری بایستی قبل از اقدام به هر گونه عملی در خصوص نام نویسی، دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور را مطالعه نمایند و از تمامی شرایط و ضوابط، مدارک، هزینه ثبت نام و… اطلاع کافی یابند. پس از اعلام سازمان سنجش در خصوص آغاز فرآیند نام نویسی، داوطلبان با آماده کردن مدارک ثبت نام کنکور می توانند به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند و پس از پرداخت هزینه، فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنند. توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن اطلاعات خود در سایت ثبت نام، بایستی با دقت بالایی عمل کرده و به درستی مشخصات خود را وارد سامانه کنید. در صورتی که مغایرتی در اطلاعات شما وجود داشت باید سریعا نسبت به ویرایش آن اقدام نمایید.

اولین مرحله از تکمیل فرم ثبت نام کنکور، پرداخت هزینه می باشد که تمامی متقاضیان ملزم به این کار هستند. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، داوطلبان می توانند با آماده کردن مدارک لازم، مشخصات و اطلاعات خود را وارد سامانه نمایند و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند. پرداخت وجه به صورت اینترنتی صورت می پذیرد و متقاضی بایستی از کارت دارای رمز دوم برای پرداحت هزینه ثبت نام کنکور استفاده نماید. در ادامه هزینه ثبت نام آزمون سراسری در سال جاری را برای شما عزیزان درج کرده ایم.

عنوان هزینه ثبت نام
 ثبت نام کنکور ۲۱۸ هزار تومان
 اعلام علاقمندی به شرکت در موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی
 اعلام علاقمندی به شرکت در دانشگاه پیام نور
 اعلام علاقمندی به شرکت در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ۲۱۸ هزار تومان
 آزمون عملی رشته های هنر
آزمون عملی تربیت بدنی
پیام کوتاه (اختیاری) ۱۰ هزار تومان

در مقاله فوق به هزینه ثبت نام کنکور اشاره کردیم. هر ساله مقدار وجه پرداحتی در خصوص نام نویسی تغییر می کند و با مطالعه دفترچه راهنما می توان از مقدار دقیق هزینه پرداختی اطلاع یافت. در صورت نیاز می توانید با مراجعه به سامانه مشاوره تحصیلی محصل و رزرو مشاوره تلفنی از کارشناسان خبره تیم محصل، راهنمای های لازم را در خصوص ثبت نامی ها و… دریافت کنید. کارشناسان تیم محصل می توانند با تجربه و علم خود شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند و حامی و همراهتان تا قبولی در کنکور سراسری باشند. همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی تیم محصل از آخرین اخبار تحصیلی و ازمون سراسری اطلاع یابید.

 

 

سوالات متداول

۱- هزینه ثبت نام کنکور چقدر است؟

هزینه ثبت نام در مقاله فوق درج شده است.

۲- برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سراسری باید به کدام سایت مراجعه نمایم؟

جهت پرداخت هزینه نام نویسی باید به سایت سنجش مراجعه نمایید.

۳- آیا باید برای اعلام علاقمندی به شرکت در دانشگاه پیام نور، هزینه جدا پرداخت نمود؟

بله، باید جهت اعلام علاقمندی به دانشگاه پیام نور و غیرانتفائی هزینه ای جدا پرداخت کرد.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =