شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور


کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برای پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی، زبان های خارجه و هنر برگزار می گردد. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند ثبت نام کنکور را انجام دهند. متقاضیان می بایست پس از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور به مطالعه آن پرداخته و از شرایط، زمان برگزاری و… اطلاع یابند و اقدام به نام نویسی کنند. پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی بیشتر از شرایط ثبت نام کنکور، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری، می بایست که شرایط لازم را دارا باشند.

شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری همانند هر آزمون دیگری دارای شرایطی خاص می باشد و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید واجد شرایط لازم باشند. این شرایط به دو بخش عمومی و اختصاصی دسته بندی می شود. متقاضیان در صورت احراز تمامی این شرایط مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور می باشند. داوطلبانی که بدون رعایت شرایط و ضوابط لازم در کنکور شرکت نمایند، در هر مرحله از ثبت نام تا ورود به دانشکاه از ادامه تحصیل آن شخص ممانعت خواهد شد. در ادامه مطلب، شرایط ثبت نام کنکور را به تحریر درآورده ایم:

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از دین های ذکر شده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی و کیفری
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن سلامت جسمانی برای رشته و دانشگاه مورد منتخب

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

  • دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید، دیپلم چهار ساله نظام آموزشی قدیم یا مدرک کاردانی.
  • متقاضیان آقا از نظر نظام وظیفه نباید منعی داشته باشند.
  • داوطلبان آقا می بایست گواهی پایان خدمت یا معافیت خود را دریافت کرده باشند.
  • دانشجویان دانشگاه های سراسزی بدون انصراف می توانند در کنکور شرکت نمایند و در صورت قبولی از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.
  • دانشجویانی که از دانشگاه قبلی خود انصراف می دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود را ندارند.
  • داوطلبان دارای دو مدرک دیپلم می توانند به دلخواه با یکی از آن ها نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  • متقاضیان رشته های شناور می بایست برای ثبت نام کارت اعتباری رشته مورد نظر خود را با پرداخت هزینه تهیه نمایند.
  • دانش آموختگان رشته های وزارت بهداشت در صورت تعهد به خدمت باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ یا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳ خدمت خود را به پایانم برسانند و در صورت قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیازی به گذراندن دوره طرح مجدد نخواهند داشت.

همانطور که در مقاله فوق ذکر شد، داوطلبان برای شرکت در ازمون سراسری باید یک سری شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند و بتوانند با آگاهی لازم در موعدد مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. قبولی در کنکور سراسری و هر آزمون دیگری نیازمند به برنامه ریزی اصولی و منسجم است تا داوطلبان بتوانند بهترین بازدهی را از مطالعه دروس خود داشته باشند. افراد با برنامه ریزی کنکور می توانند نتیجه قابل قبولی را جهت رسیدن به اهداف بزرگ خود کسب نمایند. تیم محصل با همکاری مشاوران کارآزموده و مجرب می تواند شما را تا رسیدن به قبولی حمایت و پشتیبانی کند. می توانید از طریق رزرو مشاوره تلفنی و رزرو برنامه ریزی درسی از مشاوران تیم محصل راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. برای آگاهی بیشتر از امکانات تحصیلی تیم ما، به سایت موسسه محصل مراجعه نمایید.

 

سوالات متدوال

۱- چگونه می توانم از شرایط لازم برای ثبت نام کنکور سراسری آگاه باشم؟

در مقاله حاضر تمامی شرایط لازم برای شرکت در کنکور را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

۲- آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد می توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند؟

بله، همانطور که در مقاله حاضر ذکر شد تمامی دانشجویان دانشگاه های کشور می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

۳- برای شرکت در ازمون سراسری باید حداقل دارای چه مدرک تحصیلی باشیم؟

با مراجعه به مقاله فوق می توانید پاسخ این سوال را دریافت نمایید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

۸ دیدگاه ها

    • باسلام و درود.
      زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان سال ۱۴۰۳ به اتمام رسیده است و شما بایستی برای سال آینده نسبت ثبت نام اقدام کنید و پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سال آینده را مطالعه کنید زیرا قوانین کنکور در سال های مختلف با تغییرات بسیاری همراه بوده است.

  • سلام وقت بخیر. من دیپلم تجربی دارم ولی میخوام که کنکور زبان هم شرکت کنم. میشه هم کنکور تجربی و هم زبان و باهم شرکت کرد یا اینکه فقط ییکیشونو میتونم ثبت نام کنم؟

    • باسلام و روز بخیر.
      بله، شما می توانید در یک آزمون از گروه آزمایشی اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) و در یک آزمون از گروه آزمایشی شناور (هنر و زبان) ثبت نام انجام دهید.

    • باسلام.
      بله، مانعی جهت ثبت نام در کنکور انسانی وجود ندارد. اما باتوجه به تاثیر بسیار بالای سوابق تحصیلی بایستی در ابتدا نسبت به ترمیم معدل اقدام کنید.

  • سلام وقتتون بخیر. من سال اخر رشته تجری ام و میخوام که از تیم شما یک مشاور داشته باشم. سال قبل یکی از دوستانم با تیم شما برنامه ریزی داشته و قبولی اورده. آیا میتونم با همون مشاور برنامه ریزی رزرو کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =