هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


داوطلبان بسیاری پس از گذراندن مقطع کارشناسی، قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را نیز دارند. سازمان سجش هر ساله آزمون کارشناسی ارشد را برگزار می کند و داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور ارشد باشند، نسبت به شرکت در این آزمون اقدام می کنند. نام نویسی در این کنکور همانند دیگر آزمون هایی که برگزار می گردد، نیازمند به پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. افراد می بایست برای تکمیل فرایند ثبت نام خود، هزینه نام نویسی را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. در ادامه مقاله ما به هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پرداخته ایم. امیدواریم که جهت آگاهی شما عزیزان و سهولت در انجام فرآیند ثبت نام، کمک شایانی کرده باشیم.

لازمه تکمیل فرآیند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، پرداخت هزینه ثبت نام می باشد.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

همانطور که می دانید، فرآیند ثبت نام کنکور ارشد در سایت سنجش صورت می پذیرد و تمامی اخبار مربوط به این آزمون همانند کنکور سراسری و دکتری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. داوطلبانی که واجد شایط لازم باشند می توانند در موعدی که این سازمان تعیین می کند، نسبت به نام نویسی خود و شرکت در آزمون اقدام کنند. اولین قدم برای ثبت نام در سایت، پرداخت هزینه نام نویسی کنکور ارشد می باشد که فرد برای ادامه روند ثبت نام، ملزم به پرداخت آن است.

علاقمندانی که قصد شرکت در آزمون ارشد را دارند بایستی با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام، از تمامی شرایط و ضوابط، هزینه ثبت نام و… آگاهی کامل یابند و سپس دست به انتخاب بزنند. برای نام نویسی در آزمون ارشد همانند ثبت نام کنکور و ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش بایستی هزینه ای که توسط سازمان سنجش تعیین می گردد را پرداخت نمایید و پس از خرید کارت اعتباری با اطلاعات و مشخصات دقیق خود، فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای پرداخت مبلغ ثبت نام، بایستی از کارتی که دارای رمز دوم می باشد استفاده کنید و به طور مستقیم هزینه را واریز نمایید. در ادامه مقاله هزینه ثبت نام کنکور ارشد در سال جاری را ذکر کرده ایم.

  • هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسزی و آزاد: ۳۶۸ هزار تومان.
  • هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه: ۱۰ هزار تومان.

در مقاله فوق به هزینه ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد پرداختیم. چنانچه هرگونه سوال در خصوص تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و شرکت در این آزمون را دارید، می توانید با مراجعه به سامانه مشاوره تحصیلی محصل و رزرو مشاوره تلفنی از کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. کارشناسات تیم ما می توانند با تجربه و علم خود شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند و حامی و همراهتان تا روز قبولی در آزمون ارشد باشند. همچنین تیم محصل با همکاری مشاوران با تجربه و کارآزموده می تواند شما را تا پایان مسیر و رسیدن قبولی حمایت و پشتیبانی کند. از این رو می توانید از طریق رزرو برنامه ریزی درسی اقدام به دریافت یک مشاور اختصاصی و برنامه ریزی شخصی سازی شده نمایید.

 

سوالات متداول

۱- هزینه ثبت نام کنکور ارشد در سال جاری چقدر است؟

هزینه ثبت نام در مقاله فوق درج شده است.

۲- آیا برای شرکت در آزمون رشته های اصلی و رشته های شناور کارشناسی ارشد، بایستی هزینه جدا پرداخت نمود؟

بله، برای ثبت نام در یک رشته اصلی و یک رشته شناور باید دو کارت اعتباری تهیه کرد.

۳- چگونه می توانم از آخرین اخبار ازمون کارشناسی ارشد مطلع شوم؟

شما عزیزان می توانید با عضویت در شبکه های اجتماعی تیم محصل، از آخرین اخبار تحصیلی اطلاع یابید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

۲ دیدگاه ها

  • سلام. اگر بخوایم که هم رشته شناور و هم رشته اصلی ثبت نام کنیم باید برای هر دو تا هزینه جداگانه پرداخت بشه یا فقط یه هزینه برای ثبت نام هر دو باید پرداخت کنیم؟

    • باسلام و درود.
      بله، هزینه ثبت نام دو آزمون متفاوت می باشد و در واقع بایستی دو هزینه جداگانه پرداخت کنید تا حق شرکت در دو آزمون را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =