ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور


ثبت نام کنکور سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است و داوطلبان شرکت کننده کنکور می توانند در دو آزمون سراسری در سال شرکت داشته باشند. کنکور سراسری و آزاد دو بار در سال و تحت عناوین کنکور اردیبهشت و کنکور تیر خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند نحوه برگزاری آزمون کاغذی یا الکترونیکی را انتخاب کنند. زیرا کنکور از سال ۱۴۰۳ به دو شکل کاغذی و الکترونیکی و با محدودیت های معینی برگزار خواهد شد. چنانچه داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستید، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید. 

برگزاری کنکور الکترونیکی از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

همانطور که می دانید روش های گوناگونی برای ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. از جمله روش های پرطرفدار، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها است. کنکور سراسری جزو آزمون های علمی می باشد که سالیان بسیاری است در ایران برگزار می گردد. البته لازم است ذکر کنیم که آزمون ورود به دانشگاه در اکثریت کشورها به شکل های مختلف در حال اجرا می باشد.

در گذشته کنکور یک مرتبه در سال برگزار میشد و شرکت کنندگان بایستی یک بار در سال خود را برای رقابت با سایر داوطلب ها آماده می کردند. اما در حال حاضر این ماراتن علمی تغییرات بسیار زیادی داشته است و از جمله تغییرات آن، تغییر در زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون های اردیبهشت ماه و تیر ماه می باشد. در ادامه تاریخ دقیق ثبت نام کنکور سراسری و آزاد هر کدام از دو نیمسال تحصیلی درج گردیده است.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

با دو بار شدن کنکور در سال، داوطلبان شانس دوباره ای برای ورود به دانشگاه های سراسری دارند. بدین گونه که می توانند یک مرتبه در کنکور اردیبهشت ماه و بار دیگر در کنکور تیر ماه شرکت داشته باشند و از بین دو نتیجه منتشر شده برای کنکور نیمسال اول و دوم، یکی را برگزینند. شرکت در کنکور تیر منوط به ثبت نام اینترنتی در این آزمون می باشد. در جدول زیر جدول زمان بندی ثبت نام آزمون سراسری اردیبهشت ماه را ارائه نموده ایم.

  • تمدید مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
  • تمدید مهلت دوم ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
زمان ثبت نام کنکور سراسری اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ لغایت ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ تمدید مهلت اول: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

تمدید مهلت دوم: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۹/۲۸

دریافت کارت ورود به جلسه زمان برگزاری
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ لغایت ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان ثبت نام کنکور تیر ۱۴۰۳

کنکور تیر ماه به عنوان شانس جدید برای شرکت در ماراتن کنکور می باشد. داوطلبان برای شرکت در کنکور اردیبهشت و تیر ماه هیچ نوع محدودیتی ندارند و امکان شرکت در هر دو آزمون نیز برایشان فراهم است. مرحله اول ثبت نام آزمون اردیبهشت نیز ثبت نام اینترنتی این آزمون می باشد که داوطلبان بایستی به سایت ثبت نام کنکور مراجعه داشته باشند و نام نویسی اینترنتی خود را تکمیل کنند.

  • تمدید مهلت ثبت نام کنکور تیر ۱۴۰۳: ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
  • تمدید مهلت دوم ثبت نام کنکور تیر ۱۴۰۳: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • تمدید مهلت سوم ثبت نام کنکور تیر ۱۴۰۳: ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳
زمان ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳
زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام
۱۴۰۳/۰۱/۰۶ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ تمدید مهلت اول: ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۶

تمدید مهلت دوم: ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

تمدید مهلت سوم: ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳

دریافت کارت ورود به جلسه زمان برگزاری
۱۴۰۳/۰۴/۱۸ لغایت ۱۴۰۳/۰۴/۲۰ ۱۴۰۳/۰۴/۲۱ و ۱۴۰۳/۰۴/۲۲

نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

مرحله اول ثبت نام در کنکور، اینترنتی می باشد و علاقمندانی که قصد شرکت در آزمون را دارند، لازم است به سایت ثبت نام مراجعه کنند و هزینه ثبت نام کنکور را واریز نموده و مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. ثبت نام کنکور هر دو نیمسال تحصیلی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی الکترونیکی sanjesh.org انجام می شود.

هیچ نوع ثبت نام حضوری در آزمون های رسمی و علمی ایران وجود ندارد. نام نویسی تمام آزمون ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و با پرداخت هزینه امکان پذیر می باشد. متقاضیان این آزمون بایستی در ابتدا سریال ثبت نام را تهیه کنند و سپس عکس پرسنلی خود را در سامانه بارگذاری نموده و ثبت نام خود را نهایی کنند.


شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

شرایط شرکت در کنکور به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که داوطلبان بایستی واجد تمام شرایط باشند و آن دسته از داوطلبینی که بدون داشتن شرایط در آزمون شرکت کنند، در هر مرحله از ثبت نام تا ورود به دانشگاه باشند، از ادامه دادن مراحل ممانعت به عمل خواهد آمد و از همین رو مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور برای شرکت کنندگان ضرورت دارد.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • نداشتن هیچ نوع دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن توانایی جسمانی مورد نیاز رشته منتخب

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

  • داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • داشتن دیپلم نظام جدید در رشته های نظری، فنی یا کاردانش
  • مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه
  • امکان شرکت در کنکور سال جاری برای پذیرفته شدگان دوره های روزانه سال قبل، بدون نیاز به انصراف

مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

همانطور که می دانید برای شرکت در کنکور لازم است علاوه بر شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز ثبت نام را نیز دارا باشید. لیست مدارک لازم برای ثبت نام توسط سازمان سنجش و در دفترچه ثبت نام منتشر می گردد و برای تمام متقاضیان ضرورت دارد که قبل از ثبت نام اینترنتی، این دفترچه را مطالعه نموده و از ضرورت های ثبت نام مطلع شوند. به طور معمول برای نام نویسی کنکور، دارا بودن مدارک ذیل اهمیت دارد.

  • عکس پرسنلی بدون خط خوردگی
  • اطلاعات کارت ملی و شناسنامه
  • مشخصات محل سکونت و کد پستی
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم
  • کد نظام وظیفه
  • شماره سریال ثبت نام

دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

به طور معمول با آغاز ثبت نام آزمون سراسری، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز منشر می شود و داوطلبان می توانند با مطالعه آن از تمامی مراحل، شرایط، نحوه، مدارک، هزینه و… برای نام نویسی اینترنتی و شرکت در کنکور اطلاع یابند. دفترچه ثبت نام کنکور توسط سازمان سنجش منتشر می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور یا مقاله حاضر دفترچه را دانلود و مطالعه کنند. شرکت کنندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که دفترچه راهنما را بایستی با دقت مطالعه کرده تا هنگام ثبت نام در سایت و شرکت در کنکور با مشکل و مانعی مواجه نشوند.

با توجه به کنکور اخیر در سال جاری، متقاضیان توانستند در دو مرحله کنکور اردیبهشت و کنکور تیر ماه شرکت کنند. با توجه به این موضوع که هر دو دوره به صورت مجزا برگزار می گردد، داوطلبان ملزم هستند که دو ثبت نام متفاوت انجام و دهند و دفترچه راهنمای نام نویسی هر کدام را به صورت جدا مطالعه کنند. در ادامه با مراجعه به جدول ذیل می توانید دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳
دفترچه ثبت نام کنکور نوبت اول (اردیبهشت ماه) ۱۴۰۳

برای دانلود دفترچه، بر روی لینک فوق بفشارید.

دفترچه ثبت نام کنکور نوبت دوم (تیر ماه) ۱۴۰۳

برای دانلود دفترچه، بر روی لینک فوق بفشارید.


مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

مرحله ثبت نام کنکور سراسری و آزاد، مرحله ای است که اکثر متقاضیان ورود به دانشگاه آن را پشت سر می گذارند. البته شایان ذکر است که اشتغال به تحصیل در دانشگاه، به دو صورت با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر می باشد و ثبت نام کنکور تنها راه ورود به دانشگاه نیست!

شما عزیزان به هر شکلی که قصد ورود به دانشگاه را داشته باشید و همچنین دارای هر نوع شرایطی که باشید، کارشناسان محصل به واسطه مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند شما را برای ورود به دانشگاه راهنمایی کنند و برای این منظور کافی است رزرو مشاوره تلفنی انجام دهید و منتظر تماس ما بمانید. همچنین می توانید از طریق رزرو برنامه ریزی درسی از تیم ما یک پشتیبان اختصاصی برای برنامه ریزی درسی کنکور تا قبولی، دریافت نمایید.

همراهان محترم موسسه محصل در این مقاله تلاش نمودیم تمام اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری و آزاد را برایتان به قلم درآوریم. شما می توانید در هر مرحله از ثبت نام با کارشناسان محصل تماس داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی محصل دریافت نمایید. برای این منظور کافی است رزرو مشاوره تلفنی انجام دهید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 

سوالات متداول

۱- ثبت نام کنکور سراسری و آزاد در کدام سایت انجام می شود؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور.

۲- ثبت نام کنکور چند مرتبه در سال انجام می شود؟

کنکور در دو نیمسال تحصیلی ثبت نام و برگزار می شود.

۳- برای نام نویسی کنکور چه مدارکی مورد نیاز می باشد؟

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور در مقاله حاضر درج شده است.

۳.۳/۵ - (۹ امتیاز)

۱۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =